صفحة رئيسية | المنتجات

رسالة على الانترنت
المزيد من المعلومات

فرآیند غلظت

تیتراسیون — به زبان ساده – فرادرس - مجله‌

2019.8.17  تیتراسیون چیست؟ در کجا از تیتراسیون استفاده می‌‌شود؟ تیتراسیون به تعیین غلظت یک آنالیت گویند. در سوخت‌های زیستی و تعیین غلظت اکسیژن تیتراسیون کاربرد دارد.

Read More
نرمالیته چیست؟ — به زبان ساده – فرادرس - مجله‌

2020.7.29  در این مطلب به بررسی نرمالیته در بیان غلظت محلول‌ها می‌پردازیم و نحوه محاسبه آن‌را به کمک مفهوم اکی‌والان به طور کامل بیان می‌کنیم.

Read More
تیتراسیون و انواع آن تیتراسیون چیست

2020.4.20  فرآیند تیتراسیون، تیتر کردن یا تیترامتری نیز نامیده می شود. این فرآیند برای تعیین غلظت یک محلول مجهول با روش های مختلف آزمایشگاهی است.

Read More
MLSS چیست؟ معرفی غلظت توده بیولوژیکی در فاضلاب

2024.1.19  غلظت MLSS بر عملکرد فرآیند لجن فعال تأثیر می گذارد. غلظت MLSS بالا باعث افزایش رشد باکتری ها و بهبود تصفیه فاضلاب می شود.

Read More
فتوسنتز چیست و فرایند آن چگونه انجام می‌شود ...

فرآیند فتوسنتز به چند فاکتور نیاز دارد ازجمله: شدت نور. افزایش شدت نور به افزایش سرعت فتوسنتز می‌انجامد. به ‌عبارت دیگر، شدت نور کم به سرعت پایین‌تر فتوسنتز می‌انجامد. غلظت CO 2.

Read More
تعیین غلظت اسید سولفوریک بوسیله تیتراسیون

2017.10.29  تیتراسیون فرآیند، عملکرد یا روشی است برای تعیین غلظت ماده در محلول (آنالیت)، بوسیله اضافه کردن یک معرف استاندارد که غلظت آن مشخص است(تیترانت) که غلظت آن با یک محلول مشخص استاندارد سازی ...

Read More
انتقال مواد از غشای سلول به زبان ساده مجله ...

2023.7.3  همچنین آموختیم، انتقال از عرض غشای سلولی یک فرآیند کاملاً تنظیم شده است، زیرا عملکرد سلول شدیدا به حفظ غلظت دقیق مولکول‌های مختلف وابسته است.

Read More
شرح فرآیند واحد غلظت شکن (Visbreaker) - وبلاگ نوین ...

2021.10.31  بر روي دیواره خارجی تیوبهاي کولرهاي آبی جلوگیري شود. (غلظت شکن) دماي آب نیم گرم حدود °C 55-50است. آب مقطر گرم در حضور اکسیژن خیلی خورنده است. بنابراین براي جلوگیري از جذب اکسیژن یک جریان بخار آب ...

Read More
اتانول چیست و چه کاربردهایی دارد؟ - موسسه ...

2 天之前  یکی از روش های مهم تولید اتانول مطلق با غلظت های بالاتر از 95 درصد استفاده از افزودنی هایی به ترکیب است که می توانند باعث اختلال در ترکیب آزئوتروپ شوند و فرایند تقطیر را بهبود ببخشند.

Read More
جذب سطحی (معرفی 2 نوع اصلی کاربرد ها و طراحی بستر ...

فرآیند جذب سطحی یک فرآیند دینامیک است یعنی پارامتر های موثر در آن با گذشت زمان تغییر می کنند. هر بستر جاذبی بعد از مدتی که از عملیاتش بگذرد اشباع می شود، یعنی ظرفیت جذب آن پر شده و دیگر جایی ...

Read More
فتوسنتز چیست و فرایند آن چگونه انجام می‌شود ...

فرآیند فتوسنتز به چند فاکتور نیاز دارد ازجمله: شدت نور. افزایش شدت نور به افزایش سرعت فتوسنتز می‌انجامد. به ‌عبارت دیگر، شدت نور کم به سرعت پایین‌تر فتوسنتز می‌انجامد. غلظت CO 2.

Read More
منظور از سختی آب چیست و چگونه می توانیم سختی آب ...

2 天之前  آب سخت حاوی غلظت بالایی از مواد معدنی محلول است که عموما شامل کلسیم و منیزیم و گاهی اوقات آهن می شود. اگر غلظت این عناصر در آب بیش از ۶۰ میلی گرم در لیتر باشد، آب سخت در نظر گرفته می شود.

Read More
انتقال مواد از غشای سلول؛ انتشار ساده، تسهیل ...

2023.11.29  هرچه تفاوت غلظت و دمای ماده در دو سوی غشا بیشتر باشد سرعت انتشار ساده بیشتر ... آید که انرژی لازم را برای انتقال ماده B فراهم میکند و به این ترتیب فرایند انتقال مواد از غشا انجام میشود.

Read More
راکتور ناپیوسته متوالی یا SBR چیست و چگونه کار ...

5 天之前  فرآیند تصفیه پایه سیستم SBR، در ساده‌ترین شکل خود، مجموعه‌ای از تانک‌ها است که بر اساس پر و خالی شدن عمل می‌کنند. هر مخزن در سیستم SBR، در طول یک دوره زمانی گسسته پر شده و سپس به عنوان یک ...

Read More
بررسی پارامترهای موثر درفرایند ته نشینی و ...

2021.5.30  جهت بررسی تجربی تاثیرذرات جامد در فرایند ته نشینی، سه نوع مخلوط جامد-مایع از کلسیم کربنات،خاک رس آبی و خاک مورد بررسی قرار گرفت.برای تهیه غلظت های مشخص از هرکدام از مواد مقدارهای۱ گرم، ۲ گرم،۳ گرم، ۴ گرم و ۵ گرم از هر ...

Read More
پدیده انتشار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

2024.1.9  غلظت این مخلوط باید کم و گرادیان این غلظت نیز کم باشد. نیروی محرکه انتشار در قانون فیک ضد گرادیان غلظت است. در سال 1931، لارس اونزاگر[13] پدیده‌های انتقال چند جزئی را در زمینه کلی ترمودینامیک خطی غیرتعادلی گنجاند.

Read More
گلیکولیز چیست؟ — به زبان ساده – فرادرس - مجله‌

این فرایند در سیتوپلاسم هر دو سلول پروکاریوتی و یوکاریوتی اتفاق می‌افتد. احتمالاً گلیکولیز، یکی از اولین مسیر‌های متابولیکی است که از زمان‌های گذشته، تقریباً در همه ارگانیسم‌های روی زمین استفاده می‌شود.

Read More
تعیین غلظت اسید سولفوریک بوسیله تیتراسیون

2017.10.29  تیتراسیون فرآیند، عملکرد یا روشی است برای تعیین غلظت ماده در محلول (آنالیت)، بوسیله اضافه کردن یک معرف استاندارد که غلظت آن مشخص است (تیترانت) که غلظت آن با یک محلول مشخص استاندارد سازی شده ...

Read More
محلول سازی چیست ؟ چگونه انجام می شود ؟ جهان ...

برای محلول سازی، می توان از یک نمونه مایع یا جامد و سپس با کمک گرفتن از معادلات و روابط شیمیایی و کار در محیط آزمایشگاه، محلولی با غلظت مشخص و معین تهیه کرد. بنابراین به طور کلی در آزمایشگاه ...

Read More
غنی سازی ایزوتوپی چیست ؟ – به زبان ساده ...

در هر مرحله از این فرایند غلظت مولکول حاوی اورانیوم-۲۳۵ در محفظه دوم بیش‌تر از قبل می‌شود اما چون این روند افزایشی کند است نیاز به تکرار چندباره آن برای دست‌یابی به غلظت موردنظر است.

Read More
8 ‌پیشرفت فناوری صنایع غذایی سال 2023 - کشت نیوز

2023.12.7  این فرآیند همچنین به مواد غذایی کمک می‌کند تا در طول فرآیند تخمیر، غلظت دادن و بیشتر مواد مغذی خود مانند پروتئین‌ها و ویتامین‌ها را حفظ کنند.

Read More
عنصر روی (Zn) و کاربردهای آن — Zinc از صفر تا صد ...

غلظت این فلز بر روی پوسته زمین در حدود $$75 ppm$$ ذکر شده است. غلظت این عنصر در خاک، مقداری بین $$5-770 ppm$$ دارد. این عنصر به طور معمول همراه با سایر فلزات پایه همچون سنگ‌ معدن‌های مس و سرب یافت می‌شود.

Read More
تیتراسیون — به زبان ساده – فرادرس - مجله‌

تیتراسیون چیست؟ در کجا از تیتراسیون استفاده می‌‌شود؟ تیتراسیون به تعیین غلظت یک آنالیت گویند. در سوخت‌های زیستی و تعیین غلظت اکسیژن تیتراسیون کاربرد دارد. تیتراسیون اسید باز این فرآیند به خنثی شدن بین اسید و باز در ...

Read More
حذف فلزات سنگین از آب و فاضلاب ، اهمیت آن و روش ...

2022.9.13  در این فرایند، حذف فلزات سنگین بر اساس اعمال فشار خارجی انجام می‌گیرد. یک طرف غشا حل شونده و یک طرف دیگر حلال خالص است. حلال از سمتی که محلول با غلظت بالا می‌باشد به بخش حل شونده منتقل می‌گردد.

Read More
نفرون - تعریف، ساختار، فیزیولوژی، توابع

2023.6.12  ویژگی‌های منحصربه‌فرد حلقه هنله، با نفوذپذیری انتخابی آن در برابر آب و یون‌ها، تشکیل یک گرادیان غلظت در کلیه را ممکن می‌سازد، که برای فرآیند غلظت ادرار بسیار مهم است. لوله پیچیده دیستال (DCT)

Read More
نرمالیته چیست؟ — به زبان ساده – فرادرس - مجله‌

همانطور که می‌دانید، تیتراسیون، به فرآیند اضافه کردن تدریجی یک محلول با حجم و غلظت مشخص به محلولی با غلظت نامشخص می‌گویند. این فرآیند تا زمانی ادامه می‌یابد تا واکنش به حالت خنثی برسد.

Read More
تیتراسیون چیست ؟ تیتراسیون اسید و باز ...

در این فرایند ماده ای که قرار است غلظت آن تعیین گردد با ماده ای دیگری وارد واکنش می شود. ماده ی اصلی رسوب می کند و یا از محلول خارج می شود در نتیجه این ماده خود به طور مستقیم در فرایند تیتراسیون شرکت نخواهد داشت.

Read More
تیتراسیون اسید و باز و خطاهای تیتراسیون - موسسه ...

5 天之前  در این فرایند ماده ای که قرار است غلظت آن تعیین گردد با ماده ای دیگری وارد واکنش می شود. ماده ی اصلی رسوب می کند و یا از محلول خارج می شود در نتیجه این ماده خود به طور مستقیم در فرایند تیتراسیون شرکت نخواهد داشت.

Read More
برقکافت چیست ؟ از آن چه می دانید ؟ جهان شیمی ...

رقابت نیم ‌واکنش‌ ها در فرآیند الکترولیز در سلول ‌هایی که حاوی الکترود خنثی (مثلا جنس پلاتین ) هستند،‌ الکترولیز محلول آبی تعدادی از نمک ‌ها منجر به کاهش کاتیون ‌ها و افزایش آنیون‌ ها می‌ گردد.

Read More
تیتراسیون چیست ؟ از انواع و کاربرد آن چه می ...

تیتراسیون (Titration) یکی از فرآیند های بسیار مهم در علم شیمی به ویژه در شیمی تجزیه و علوم آزمایشگاهی می باشد. این فرآیند یک روش ساده و کاربردی برای تعیین غلظت محلول مجهول می باشد. در واقع به افزودن ...

Read More
تکنیک استخراج DNA و 4 مرحله اصلی آن آموزش ...

اندازه گیری خلوص و غلظت DNA غلظت DNA را می توان با طیف سنجی جذب UV با دقت اندازه گیری کرد. ... از حدود 50 میلی گرم ماهیچه قلب در طی فرآیند همگن سازی و انتقال، 50 درصد از دست می رود.

Read More
آنلاین سازه اکسیژن زدایی فولاد برای تولید ...

در این فرایند، غلظت و در نتیجه فعالیت اکسیژن محلول در فولاد مذاب، به سطح مورد نیاز کاهش می‌یابد. deoxidation برای تولید مقاطع فولادی سالم، کنترل اندازه دانه‌ها و افزایش چقرمگی فولاد لازم است.

Read More
شیرین سازی آب (Water Desalination) — از صفر تا صد - مجله‌

فرآیند شیرین سازی آب، آب شور را به دو قسمت تقسیم می‌کند. قسمت اول بخشی است که غلظت نمک بسیار کمی دارد. این بخش، آب تولید شده (آب شیرین) و محصول فرایند شیرین سازی در نظر گرفته می‌شود.

Read More
اکسیژن و آب: مکانیسم واکنشی، اثرات زیست محیطی و ...

2017.1.9  اکسیژن موجود در ترکیبات ازن برای ضدعفونی آب آشامیدنی استفاده شده است. استعمال صنعتی اکسیژن موجب آلودگی آب ...

Read More
اسمز معکوس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

2024.1.15  اسمز معکوس یا اسمز وارونه [۱] (یا گذرندگی وارونه) (به انگلیسی: Reverse Osmosis) فرایند تصفیه آبی است که در آن از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه‌تراوا برای تولید آب خالص و حذف ...

Read More
گلوکونئوژنز - تعریف، مراحل، واکنش ها، بسترها ...

2023.10.16  مدولای کلیه: این ناحیه از کلیه برای عملکرد مطلوب به گلوکز به ویژه در طول فرآیند غلظت ادرار نیاز دارد. آزمایشات : گلوکز برای تولید اسپرم، فرآیندی که طی آن سلول های اسپرم تولید می شود، حیاتی است.

Read More
پرکاربردترین تجهیزات ابزار دقیق در پتروشیمی ...

2024.1.20  فراموش نکنید که آداک فرآیند سپهر به عنوان تخصصی ترین مرکز تامین تجهیزات ابزار دقیق در ایران، همواره کنار شماست تا بتوانید تمامی تجهیزات ابزار دقیق مدنظر خود را، مخصوصا از برندهایی نظیر وگا VEGA، اندرس+هاوزر و ABB به صورتی ...

Read More
انتشار مولکولی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

2024.1.18  هنگامی که غلظت‌ها برابر هستند، مولکول‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهند، اما از آنجا که هیچ شیب غلظتی وجود ندارد، روند نفوذ مولکولی متوقف شده و در عوض توسط فرایند نفوذ در خود، که ناشی از حرکت خود مولکول‌ها است اداره می‌شود.

Read More
المزيد من المعلومات